Ministerstwo Zdrowia uruchomiło Wirtualnego Asystenta ws. koronawirusa
W dniu 22 marca 2020 r. Ministerstwo Zdrowia (Dep. Rozwoju Systemu e-zdrowie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia – CSIOZ), we współpracy z firmą IBM Polska uruchomiło Wirtualnego Asystenta wychodząc naprzeciw gwałtownie rosnącej potrzebie udzielania odpowiedzi i wyjaśnień, dotyczących koronowirusa SARS-CoV-2 oraz epidemii COVID-19 w Polsce. Narzędzie dostępne „on-line”, zostało uruchomione w serwisie pacjent.gov.pl, ma intuicyjny charakter w jego użytkowaniu udzielając odpowiedzi w kilka sekund, pracujące w trybie całodobowym. Wirtualny Asystent ma rozwiać wątpliwości dotyczące m.in. zakażenia, objawów, kwarantanny, leczenia, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych. Jak podkreśla resort zdrowia, wirtualny asystent codziennie jest zasilany nowymi informacjami autoryzowanymi przez rządowe instytucje: Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny i Narodowy Fundusz Zdrowia, tak aby mógł odpowiadać na pytania zadawane przez internautów. Według słów Janusza Cieszyńskiego – Wiceministra Zdrowia, który odpowiada za informatyzację w resorcie, jeśli system nie znajdzie właściwej odpowiedzi wówczas przekieruje do kontaktu z odpowiednimi instytucjami, np. z Telefoniczną Informacją Pacjenta, obsługiwaną przez NFZ, do właściwej sekcji serwisu www.pacjent.gov.pl czy do serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus.
W trudnym dla wielu Osób oraz Firm czasie, zachęcamy do przetestowania tego przyjaznego użytkownikowi narzędzia.