Ministerstwo Zdrowia uruchomiło Wirtualnego Asystenta ws. koronawirusa

W dniu 22 marca 2020 r.  Ministerstwo Zdrowia (Dep. Rozwoju Systemu e-zdrowie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia – CSIOZ), we współpracy z firmą IBM Polska uruchomiło  Wirtualnego Asystenta wychodząc naprzeciw gwałtownie rosnącej potrzebie udzielania odpowiedzi i wyjaśnień, dotyczących koronowirusa SARS-CoV-2 oraz epidemii COVID-19 w Polsce. Narzędzie dostępne „on-line”, zostało uruchomione w serwisie pacjent.gov.pl, ma intuicyjny charakter w jego użytkowaniu udzielając odpowiedzi w kilka sekund, pracujące w trybie całodobowym. Wirtualny Asystent ma rozwiać wątpliwości dotyczące m.in. zakażenia, objawów, kwarantanny, leczenia, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych. Jak podkreśla resort zdrowia, wirtualny asystent codziennie jest zasilany nowymi informacjami autoryzowanymi przez rządowe instytucje: Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny i Narodowy Fundusz Zdrowia, tak aby mógł odpowiadać na pytania zadawane przez internautów. Według słów Janusza Cieszyńskiego – Wiceministra Zdrowia, który odpowiada za informatyzację w resorcie, jeśli system nie znajdzie właściwej odpowiedzi wówczas przekieruje do kontaktu z odpowiednimi instytucjami, np. z Telefoniczną Informacją Pacjenta, obsługiwaną przez NFZ, do właściwej sekcji serwisu www.pacjent.gov.pl czy do serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus.

W trudnym dla wielu Osób oraz Firm czasie, zachęcamy do przetestowania tego przyjaznego użytkownikowi narzędzia. 

Jak się z Nami skontaktować?

Stowarzyszenie Papierników Polskich

Siedziba
Pl. Komuny Paryskiej 5A, 90-007 Łódź
Skrytka pocztowa 200

Tel.: (+48 42) 630 01 17
Tel.: (+48 42) 203 24 25
E-mail: info@spp.pl

Biuro w Warszawie
Al. Solidarności 117, lok. 408 
00-140 Warszawa

Tel: (+48 22) 440 56 34
Mobile: (+48) 668 12 90 39
E-mail: biuro@spp.pl

Formularz kontaktowy